Factorii succesului academic la vârsta preșcolară

37.00lei

Titlu: Factorii succesului academic la vârsta preșcolară

Autor: Marta Gana

Dată publicare: Ianaurie, 2025

Pagini: 266, color

ISBN 978-973-664-971-4

DESCRIERE:

Factorii succesului academic la vârsta preșcolară reprezintă o analiză cuprinzătoare a influenței mediului familial asupra dezvoltării cognitive și socio-emoționale a preșcolarilor. Cartea explorează modul în care atmosfera și climatul familial, împreună cu factori precum captarea atenției și dezvoltarea limbajului, joacă un rol esențial în predicția succesului academic la vârste timpurii.

Prin utilizarea unei metodologii de mediere secvențială, autoarea demonstrează că funcționarea armonioasă a mediului familial și stimularea adecvată din partea educatoarelor sunt chei importante pentru performanțele academice ulterioare ale copiilor. Cercetarea oferă o perspectivă bazată pe dovezi științifice asupra legăturilor dintre factori precum climatul familial și dezvoltarea preșcolarilor, aducând contribuții valoroase atât pentru părinți, cât și pentru profesioniștii din educația timpurie.

Această lucrare deschide noi drumuri în înțelegerea importanței implicării părinților și a cadrelor didactice în crearea unui mediu favorabil dezvoltării cognitive a preșcolarilor și oferă recomandări practice pentru a îmbunătăți performanțele academice ale acestora.

Stoc epuizat

Description

CUPRINS

ARGUMENT

CAPITOLUL I. CADRUL TEORETIC AL PROBLEMATICII INVESTIGATE
1. Particularități psihopedagogice și metodologice privind adaptarea preșcolarului la cerințele mediului educațional
2. Reușită academică în educația timpurie – abordarea holistică
3. Succesul academic ca premisă a reușitei sociale
4. Succesul academic la preșcolari din perspectiva psihologiei personalității
4.1. Personalitate și succes academic
4.2. Reușita socială din perspectiva modelului Big Five
5. Perspective psihopedagogice de analiză a succesului academic la preșcolari
5.1. Teoria inteligențelor multiple
5.2. Paradigma învățării centrate pe preșcolar și aplicabilitatea sa la nivelul învățământului preșcolar
5.3. Pedagogia constructivistă
6. Perspective sociologice de analiză a succesului academic la preșcolari
6.1. Perspectiva asupra eșecului academic în grădiniță ca un fenomen social – efectul Matthew

CAPITOLUL II. PREDICTORI AI SUCCESULUI ACADEMIC LA VÂRSTA PREȘCOLARĂ
1. Delimitări terminologice și clarificări epistemologice privind predictorii succesului academic
2. Predictori endogeni
2.1. Predictori biologici
2.2. Predictori psihologici
3. Predictori exogeni
3.1. Predictori familiali
3.2. Predictori pedagogici
3.3. Predictori socioeconomici

CAPITOLUL III. ORIENTĂRI ȘI TENDINȚE ACTUALE ÎN PROMOVAREA SUCCESULUI ACADEMIC ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR INCLUZIV
1. Considerații generale
2. Orientări și tendințe la nivel micro
3. Orientări și tendințe la nivel mezo
4. Orientări și tendințe la nivel macro

CAPITOLUL IV. STUDIU PRIVIND PREDICȚIA SUCCESULUI ACADEMIC LA VÂRSTĂ PREȘCOLARĂ
1. Problematica cercetării
2. Design-ul cercetării
2.1. Scopul și obiectivele cercetării
2.2. Variabile dependente și independente
2.3. Ipoteze de lucru
3. Eșantioane
4. Metode și instrumente de cercetare
5. Descrierea instrumentelor
5.1. Chestionar destinat părinților
5.2. Test interdisciplinar pentru verificarea abilităților la preșcolari
5.3. Fișă de caracterizare psihopedagogică

CAPITOLUL V. REZULTATELE CERCETĂRII
1. Prezentarea și interpretarea rezultatelor
1.1. Prezentarea și interpretarea rezultatelor cercetării efectuate asupra preșcolarilor
1.1.1. Rezultatele la chestionarul aplicat părinților
1.1.2. Rezultatele preșcolarilor prin intermediul fișei psihopedagogice
1.1.3. Rezultatele preșcolarilor la testul interdisciplinar
1.1.4. Rezultatele comparative ale celor trei tipuri de evaluări
2. Verificarea ipotezelor
3. Dimensiuni și indicatori ale sistemului de predicție a succesului academic la preșcolari
4. Structura sistemului de predicție a succesului academic la preșcolari
5. Sfere de aplicabilitate a rezultatelor cercetării
6. Recomandări pentru optimizarea politicilor educaționale în învățământul preșcolar
7. Elemente de noutate și originalitate
8. Limitele cercetării

CAPITOLUL VI. CONCLUZII

Bibliografie
Anexe

Additional information

Titlu

Factorii succesului academic la vârsta preșcolară

Autor

Marta Gana

Pagini

266, cu pagini color

ISBN

978-973-664-971-4

Format

B5