Description
CUPRINS
ARGUMENT
CAPITOLUL I. CADRUL TEORETIC AL PROBLEMATICII INVESTIGATE
1. Particularități psihopedagogice și metodologice privind adaptarea preșcolarului la cerințele mediului educațional
2. Reușită academică în educația timpurie – abordarea holistică
3. Succesul academic ca premisă a reușitei sociale
4. Succesul academic la preșcolari din perspectiva psihologiei personalității
4.1. Personalitate și succes academic
4.2. Reușita socială din perspectiva modelului Big Five
5. Perspective psihopedagogice de analiză a succesului academic la preșcolari
5.1. Teoria inteligențelor multiple
5.2. Paradigma învățării centrate pe preșcolar și aplicabilitatea sa la nivelul învățământului preșcolar
5.3. Pedagogia constructivistă
6. Perspective sociologice de analiză a succesului academic la preșcolari
6.1. Perspectiva asupra eșecului academic în grădiniță ca un fenomen social – efectul Matthew
CAPITOLUL II. PREDICTORI AI SUCCESULUI ACADEMIC LA VÂRSTA PREȘCOLARĂ
1. Delimitări terminologice și clarificări epistemologice privind predictorii succesului academic
2. Predictori endogeni
2.1. Predictori biologici
2.2. Predictori psihologici
3. Predictori exogeni
3.1. Predictori familiali
3.2. Predictori pedagogici
3.3. Predictori socioeconomici
CAPITOLUL III. ORIENTĂRI ȘI TENDINȚE ACTUALE ÎN PROMOVAREA SUCCESULUI ACADEMIC ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR INCLUZIV
1. Considerații generale
2. Orientări și tendințe la nivel micro
3. Orientări și tendințe la nivel mezo
4. Orientări și tendințe la nivel macro
CAPITOLUL IV. STUDIU PRIVIND PREDICȚIA SUCCESULUI ACADEMIC LA VÂRSTĂ PREȘCOLARĂ
1. Problematica cercetării
2. Design-ul cercetării
2.1. Scopul și obiectivele cercetării
2.2. Variabile dependente și independente
2.3. Ipoteze de lucru
3. Eșantioane
4. Metode și instrumente de cercetare
5. Descrierea instrumentelor
5.1. Chestionar destinat părinților
5.2. Test interdisciplinar pentru verificarea abilităților la preșcolari
5.3. Fișă de caracterizare psihopedagogică
CAPITOLUL V. REZULTATELE CERCETĂRII
1. Prezentarea și interpretarea rezultatelor
1.1. Prezentarea și interpretarea rezultatelor cercetării efectuate asupra preșcolarilor
1.1.1. Rezultatele la chestionarul aplicat părinților
1.1.2. Rezultatele preșcolarilor prin intermediul fișei psihopedagogice
1.1.3. Rezultatele preșcolarilor la testul interdisciplinar
1.1.4. Rezultatele comparative ale celor trei tipuri de evaluări
2. Verificarea ipotezelor
3. Dimensiuni și indicatori ale sistemului de predicție a succesului academic la preșcolari
4. Structura sistemului de predicție a succesului academic la preșcolari
5. Sfere de aplicabilitate a rezultatelor cercetării
6. Recomandări pentru optimizarea politicilor educaționale în învățământul preșcolar
7. Elemente de noutate și originalitate
8. Limitele cercetării
CAPITOLUL VI. CONCLUZII
Bibliografie
Anexe